Colagenul este proteina de rezistenţă a corpului uman. În piele, el reprezintă 70% din greutatea uscată a acesteia şi se găseşte în derm, care este cel de-al doile strat al pielii ce asigură rezistenţă şi fermitate.

Începând cu cea dea doua decadă a vieţii producţia proprie de colagen începe să scadă şi noi observăm acest lucru din cauza faptului că pielea se subţiază şi apar ridurile.

Modul de degradare al colagenului nu depinde doar de scăderea producţiei lui la nivelul corpului, ci şi de alţi factori:

  • Dietă dezechilibrată;
  • Expunerea la radiaţia solară;
  • Fumatul;
  • Consumul exagerat de alcool;
  • Stresul;
  • Poluarea;
  • Menopauza

Putem aduce un aport de colagen prin alimentaţie, alimentele fiind împărţite pe mai multe categorii:

  1. Alimente de origine animală;
  2. Alimentele care conţin vitaminele şi mineralele care intervin în sinteza colagenului, precum Vitamina C, Vitamina E, Cupru, Zinc şi Sulf;
  • Alimentele bogate în Vitamina A, ea nu intervine în sinteza colagenului ci are rolul de a proteja colagenul propriu de acţiunea radiaţiilor solare, a poluarii, a stresului, etc.

STIAȚI CĂ?

În suplimente colagenul a fost împărţit în bucăţi mult mai mici, absorbţia lui de la nivelul tubului digestiv fiind mult mai rapidă. La nivelul pielii suplimentele de colagen acţionează prin a stimula fibroblastul,  celula care la nivelul dermului produce colagen, să mai producă colagen.

Curele cu colagen sunt recomandate să aibă o durată de 4 săptămâni, iar dacă suntem foarte ridaţi durata acestora se poate prelungi până la 8 săptămâni de două ori pe an.